بروز رسانی بهمن ۱ام, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ بعد از ظهر
رسیدن به موفق یت و تمرکز بیش از اندازه روی کسب و کار، آن در زمان ی که به فکر افزایش هستید،دور از انتظار نیست به شرطی که بتوان از برخي عادت های غلط دوری کرده و آنها را مدیریت بکنید .
راههای رسیدن به خوب یت در کسب کار
ممکن است این عبارت را شنیده باشید که «۸۰ درصد از موفق یت های شما ناشی از تنها ۲۰ درصد از همه تلاش هایتان است.» عبارت ی فوق به روشنی این مورد را بیان می نماید که ۸۰ درصد از کار هایی که ما برای رسیدن به موفق یت انجام می دهیم ارزش پایینی دارند و به نوعی بیهوده هدر می روند.
در این مقاله قصد داریم ۷ مورد از این کار ها که همان عادت های زمان کش می باشند را به شما معرفی کنیم تا شما هر چه زودتر از شر آن ها خلاص شوید.اگر می خواهید خوب یت به دست آورید، دو راه پیش رو دارید که یکی از آن ها بدست آوردن بیشتر در طول روز است دیگری حذف کار های گیری است که در طول روز انجام می دهید. مساله اما اینجاست که بیشتر این کار های غیرمفید زیاد زود تبدیل به عادتی در زندگی ما می شوند ما بدون اینکه حتی متوجه باشیم در حال انجام آن ها هستیم و بدون هیچ فکری ممکن است هر روز مرتب آن ها را انجام می دهیم.
زمانی که شما آن کار های غیر مفید را از زندگی خود ریشه کن بکنید جای آن را با همان ۲۰ درصد از کار هایی که می توانند شما را بیش از این به موفق یت برسانند بپردازید قطعا چیزی شبیه به معجزه را تجربه خواهید کرد ممکن است دیگر پیش نگویید که ۲۴ ساعت جهت روز زیاد کمی است. ممکن است هنوز هم متوجه این عادت ها نشده باشید یا به غیر مفید بودن آن ها ایمان نیاورده باشید، پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا ۷ مورد از با اهمیت زیاد ترین آن ها را با هم ارزیابی کنیم.
۱٫ «نه» نگفتن
موارد خیلی ی در زمان کار پیش می آیند که قصد دارند لحظات، دقایق یا حتی ساعاتی از وقت خیلی مهم شما را صرف خود کنند تا به کار هایی مشغول شوید که از بهره وری شما می کاهد و زمان تمام شدن پروژه شما را با تاخیر مواجه می نماید . یکی از عادات بدی که می تواند زمان بسياري از شما بگیرد همواره بله گفتن یا هیچ نه نگفتن است، سعی بکنید خیلی راحت و با دلایل قانع کننده به خود یا فرد دیگری که از شما انجام کاری نا ارتباط به پروژه ای که در حال کار روی آن هستید «نه» بگویید.
۲٫ انجام تمام کار ها با هم
خیلی ی از افراد حتی با دانستن اینکه در آن کار بهترین نیستند و می توانند آن وظیفه را به شخصی بسپارند که در آن زمینه تخصص دارد، اصرار می کنند که تمام کار ها را بایستی خودشان به سرانجام برسانند. این عادت می تواند زمان بسياري که به راحتی می تواند صرف کار های مهم شود را از شما بگیرد، به جای آن کاری که می دانید در آن بهترین نیستید را به شخصی دیگری در تیم یا دستیار بسپارید و خودتان روی مسولیت های با اهمیت تری که نیاز به تذکر دارند تمرکز بکنید . حتی سعی بکنید تسک هایی ریزی که فرد دیگری می تواند انجام دهد را به دیگران بسپارید روی کار های مهم تمرکز بکنید یا اینکه آن کار های ریز را در آزاد انجام دهید.
۳٫ نا مرتب بودن
کار کردن در محیطی که نظمی در آن وجود ندارد تمام چیز در جایی افتاده که در مواقع لزوم دساسترس ی سریعی به آن وجود ندارد می تواند زمان بسياري از شما را هدر دهد. نمونه این نامنظمی ها را می توان نامنظم بودن برگه های مورد نیاز و مهم، پرسش کردن دائم اطلاعات کلیدی و مهم همچنین فراموش کردن انجام وظایف تا لحظات انتها همگی مثال هایی می باشند که با کمی نظم می توان از اتفاق افتادن آن ها حسابی پیش گیری کرد.
۴٫ حواس پرتی های دائمی
در محیطی کار می بکنید که عوامل خیلی ی می توانند باعث حواس پرتی شوند؟ یکی از مطالعاتی که اخیرا انتشار شده، نشان می دهد که حواس کارمندان هر ۱۱ دقیقه کاملا پرت می شود. با این حواسی که نمی تواند تمرکز بالای خود را حتی بعد از ۱۱ دقیقه نگه دارد، تعجبی ندارد که هیچ کاری با آن شکل مطلوب انجام نشود. در مورد عادت هایی فکر بکنید که هر روز با انجام آن ها همکاران را دعوت می بکنید تا حواس شما را پرت کنند، از ارسال یک پیام کوتاه زود برای چک کردن ایمیل ها، در حالی که سعی دارید به صورت کامل روی مساله دیگری خود تمرکز بکنید .
کم کردن عادت ها و رفتار هایی که باعث حواس پرتی می شوند کمک می نماید تا روی موضوعاتی که قصد تمرکز و انجام آن ها را دارید، همچنان متمرکز بمانید. سعی بکنید روی تقویم کاری خود معین بکنید که وقت های کاری بایستی قطعا «مشغول» باشید. اگر در مخصوصی برای محل کار دارید آن را ببندید، گوشی خود را روی حالت سکوت قرار دهید و به افراد دیگر بسیار زیاد واضح بگویید که در زمان مناسب دیگری با آن ها حرف خواهید کرد.
۵٫ چند وظیفگی
بسیار زیاد ها فکر می کنند زمانی که در حال انجام چندوظیفه با هستند بهره وری خیلی بالاتری دارند در حالی که چندوظیفگی فقط می تواند این حس را برای شما شبیه سازی نماید و در واقع بهره وری شما را پایین تر بیاورد. مغز شما در یک وقت معین فقط می تواند روی وظیفه تمرکز نماید حداکثر بهره وری خود را نشان دهد. پس تغییر دائم تمرکز مغز بین دو یا چند وظیفه باعث می شود روی هیچ یک از وظایف تمرکزی که ضروری است وجود نداشته باشد.
چنانچه فکر می بکنید جزو آن دسته افرادی هستید که فکر می بکنید چندوظیفگی یا همان مولتی تسکینگ را می دانید، خوب است دست از این کار بردارید متوجه شوید که در حال آسیب زدن به عملکرد خود هستید خود را هدر می دهید. به جای چنین کاری بر روی یک وظیفه تمرکز لازم را بگذارید، در مدت معین آن را انجام دهید و پس با خیال آسوده به سمت وظیفه بعدی بروید.
۶٫ عالی خواستن تمام چیز
انجام دادن کار ها به سبکی که کوچکترین نقصی در آنها وجود نداشته باشد به جرات خواسته تمام است. اما عادت به اینکه تمام چیز را تنها عالی بخواهیم بعد از مدتی علاوه بر اینکه آزار دهنده می شود می تواند زمانی خیلی ی از شما بگیرید، جهت چه که مجبورتان می نماید جهت اینکه وظیفه را به میزان عالی برسانید صبر، زحمت زیاد صرف بکنید .
در نظر گرفتن میزان بسیار زیاد ی از زمان برای پرفکت کردن وظیفه فقط به عقب انداختن قدم های بعدی است که بایستی مرتب و با نظم ویِژگزینشه خود برداشته شوند. از همین الان این عادت را از بین ببرید و به جای آن تلاش بکنید وظیفه خود را درجه خوب و کافی برسانید و بعد به سمت جلو حرکت بکنید و هیچ وقت در یک وهله توقف کامل نکنید.
۷٫ چک کردن دائم پست الکترونیکی ها
در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۲ درصد از کارمندانی که در ایالات متحده آمریکا مشغول به انجام کار بوده اند اعلام کرده اند که به ایمیل ها تنها بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از وقت دریافت آن ها، جواب داده اند. به این میزان ۲۳ درصد از کارمندان دیگر این کشور را اضافه بکنید که صرفا بعد از ۳۰ دقیقا ایمیل های دریافتی را جواب گفته اند. سوال، هر چه زود تر جواب دهیم، خوب است؟ چک کردن دائم ایمیل ها می تواند مدت زمان زیاد ی ارزش بسياري دارد را از ما بگیرد اما این روند را می توان کنترل کرد.
اگر بخواهید عادت و بهتری برای چک کردن ایمیل ها برای بسازید، می توانید اطلاعیه دهنده های دستگاه های مختلف مثل لپ تاپ، گوشی یا تبلت را به شکلی تنظیم بکنید که در زمان کار روی پروژه های با اهمیت به صورت دائم شما را با ارسال نوتیفیکیشن از ایمیل جدید نگیرند. همچنین می توانید کلاینت های ایمیل خود را به شکلی تنظیم بکنید که در طول روز فقط ۲ یا حداکثر ۳ بار در روز چک کنند. به این شکل و با عادت حسابی جهت خود خریده اید.
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ 0
آذر ۱۲, ۱۳۹۹ 0
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ 0
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ 0
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ 0