بروز رسانی دی ۲۶ام, ۱۳۹۹ ۳:۰۴ بعد از ظهر
کارگردان : حمید نعمت الله
بازیگران : حامد بهداد , طناز طباطبایی , حبیب رضایی , هومن برق نورد , علی عمرانی
جوایز:
برنده جایزه بهترین فیلم زیبا هیأت داوران از سی دومین جشنواره فیلم جالب فجر
خلاصه داستان: جوانی بار قاچاق ترقه و فشفشه های چهارشنبه سوری یكی از دوست ها ش را بالا می كشد از طریق دختر ی كه دوستش دارد تلاش می كند آنها را بفروشد….
دانلود فیلم ایرانی
فیلم جذاب جفنگ با جفنگ فیلم دیدنی ساختن مفرق استآخرین تاثیر از شرکت برادران نعمت ا…، مقدم رفیق متاسفانه فیلم دیدنی بدی است. فیلم زیبا ی بی هدف، گیج و نامفهوم. همین که زوج هنری شکل گرفته بسیار زیاد خوب حرف هم را میفهمند و میتوانند با همکاری کنند نکته بهتر ی است ولی گویا در اینجا دیگر جواب نمیدهد. همکاری این دو با فیلم جذاب بسیار زیاد خوب بوتیک شروع شد که توانست نظر منتقدان و تماشاچیان را برآورده نماید . بعد از آن نوبت به بی پولی رسید که با آن نگاه ابزوردش به مقاله بیپولی و فقیرشدن یک شبهی فردی پولدار توانست در سطحی وسیع تماشاچیانش را راضی از سالن به بیرون رهنمون نماید و در کنار در مورد الی در جشنواره فیلم جالب فجر سیمرغ تماشاگران را نیز کسب نماید . هنر مقدم دوست نعمت ا… در مفرق روایت کردن جریان های معمول بود. جریان فیلـم بیپولی یا بوتیک حتی سریـال خوب وضعیت سفید داستانهایی تکرار ی می باشند ولی هنر این دو در مفرق بیان کردن این مفهوم ها است. با ارجاع به سکانسی از فیلـم بیپولی به این گفتار وجه تصویر ی میبخشم . در صحنه ای از فیلم دیدنی میبینیم که ایرج(بهرام رادان) از کارهایی تعریف می نماید که در آنها موفق نبوده است. پاک کردن سیبزمینی، غریق نجاتی در استخر و مسافرکشی در خط شیر پاستوریزه. کات شدن تصاویر متوالی و نشان دادن صحنه های نسبتا کمدی در دل روایت غمبار بیپول شدن ایرج، هنری است که از دستان نعمت ا… برمی آید. یا جهت مثال تیتراژ فیلـم بهتر و تحسین شدهی سربه مهر ساخته مقدم دوست نوشتهی حمید نعمت ا… که با نشان دادن صفحه نمایش رایانه شخصی صبا(لیلا حاتمی) و کلماتی که در فضای مجازی جست و جو می نماید به شخصیت و دغدغه های او نزدیک میشویم. اما جریان در آرایـش غلیظ کاملا مفرق است. تلاش نویسنده و کارگردان در ساختن تریلری پرهیجان با انرژی کاملا مشهود است ولی در اجرا این امر به بدترین شکل ممکن شکل گرفته است.جریان فیلم جالب از آنجایی شروع می شود که قرار است باری از ترقه و فشفشه برای چهارشنبه سوری از بندر به سمت تهران بیاید ولی این بار که متعلق به هومن برق نورد است در گمرک میماند رفیق او حامد بهداد مامور می شود تا این بار را از بندر به تهران بیاورد. داستان یک خطی و ایده جذابی دارد. ولی با غلط محاسباتی تبدیل به بدترین فیلم جذاب نعمت ا… می شود . حامد بهداد را هیچ بازیگری بهتر نمیدانستم ولی معتقدم اگر کارگردان او را کنترل نماید میتواند بازی قابل قبولی ارائه نماید . نمونه اش فیلم جذاب جرم مسعود کیمیایی است که با کنترل شدن بوسیله کیمیایی بهترین گیم عمرش را به نظر من بیان کرد ولی در نقطه مقابل اگر کارگردان او را رها نماید فاجعهای رخ میدهد. نمونه بارزش همین فیلم جذاب است. شخصی عصبانی، معتاد آماده درگیری. بهترین فرد برای این نقش قطعا حامد بهداد است که فیلم دیدنی را از لبه پرتگاه با اطمینان کامل به ته دره ببرد.او در بین راه با گروهی آشنا می شود که شغل عجیبی دارند. مردی که از برق تولید می نماید (با گیم خوب علی عمرانی) با دیدن زنها برق بدنش بیشتر می شود برای سمیناری پزشکی به همراه این گروه به kish میروند. قصد کارگردان و نویسنده تلاش جهت شبیه کردن محیط فیلم جذاب به فیلم دیدنی های فدریکو فلینی است. حتی در یک پارت به سیرکی سر میزنند که سینمادوست ها تمام یاد فلینی بیفتند اما این کجا و آن کجا؟؟اسم فیلـم نکته مثبت فیلم جذاب است.”غلیظ” بودن تمام چیز در فیلم جذاب اصلی ترین نکته این فیلم دیدنی و دلیل بد بودن این فیلم جالب است. روابط ، شخصیت ها(که به جز مرد برقی بقیه از تیپ فراتر نمیروند)، لوکیشن ها و حتی دیالوگهای فیلم جذاب بر این امر صحه میگذارند. به شخصه فیلم زیبا های بسياري را دیدم که همچین قصدی را داشتهاند به بهترین شکل آن را اجرا کرده اند. نمونه نزدیکش “گرگ وال استریت” ساخته مارتین اسکورسیزی است. فیلم دیدنی ی که به ما میفهماند که لذت دیوانگی با مرزی خیلی کوچک از جدا میشوند. و کارگردان و فیلم دیدنی نامه نویس با هنری بی مثال این مفهوم را به بیننده القا میکنند. اما در این فیلـم دیوانگی گذشتن از مرز آن به دعواهای فیزیکی خشن(که این سطح خشونت در تلویزیون ایران بیسابقه است)، دیالوگهای توهین آمیز، موسیقی با ریتم تند، شدت مصرف از مواد مخدر و حتی آواز همایون شجریان در اخر فیلم جذاب به “آرایـش غلیظ” طناز طباطبایی محدود می شود . دریغ ازین که این چیزها شخصیت نمیآفرینند کمبود فیلم دیدنی نامه را جبران نمیکنند. فیلم زیبا تا نیمه میتواند تماشاگر خاص( نه اما عام) را با خود همراه نماید ولی از نیمه فیلم جذاب به بعد تماشاگر به شدت آزار میبیند. چون شخصیت درنیامده نمیتواند با او همذاتپنداری نماید سرنوشت به اصطلاح قهرمانان فیلـم جهت ش ارزش ی ندارد. این فیلم جذاب می شود نتیجه مساله چندسال اخیر سینمای ایران یعنی داشتن ایده طرحی خوب و نپروراندن این ایده و تبدیل آن به یک فیلم دیدنی نامه بد. حال کارگردان سعی می نماید در اجرا این نقصان را به کمک شخصیت های ویِژگزینشه با رفتارهای خاصترشان رفع نماید . دست به دامن حامد بهداد می شود که با ویِژگزینشه بودن(بخوانید خل بودن) جهت مثال به فیلم دیدنی انرژی بدهد و نتیجهاش می شود بدترین نقشآفرینی حامد بهداد در چند سال قدیم .به نظرم فیلم جذاب در بین عوام ابدا اهمیت ی ندارد اما با تذکر به بازیگران و عوامل حرفهایش گیشه خوب ی دارد که در این وضعیت رکود سینما تمام از آن استقبال میکنیم. شخصا دلیل استقبال از این فیلم زیبا در بین گروهی از منتقدان جهت م جذاب است بیصبرانه منتظر نقدهایشان در زمان اکران “اندر حکایات شبیه بودن دکوپاژهای این فیلم جذاب به آثار تارانتینو فولر ” مینشینیم. چه خوب است که جهت مقایسه این فیلم زیبا دست به دامن نمونههای وطنی مثل تردید واروژ کریم مسیحی و یا در سطحی بالاتر اشکان،انگشتر متبرک چند جریان دیگر شهرام مکری شویم پای بزرگانی مثل تارانتینو، فولر و اسکورسیزی را به بین نکشیم.
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ 0
اسفند ۱۶, ۱۳۹۴ 0
آذر ۱۲, ۱۳۹۹ 0
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ 0
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ 0
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ 0