بروز رسانی اسفند ۲۳ام, ۱۳۹۹ ۶:۵۶ بعد از ظهر
هرنوع مطلب، اعلامیهیا اطلاعیه تجاری جهت جلب تذکر مردم یا افکار عمومی که از طریق رسانهها منتشر ، و در آن، کالا، خدمات و یا مراجعه به موسسهای توصیه میشودو نیاز به کالا یا خدماتي اعلام میگردد، محصولتبلیغات است.
به جمله دیگر در تبلیغات، با به وجودآوردن یا تولید تبليغ به معرفی کالا یا ترغیب مشتری میپردازند. دراین فرایند، طراحی، تدوین تولید تبليغ بوسیله شخص یا موسسهاطلاعیه دهندهو یا دفتر تبلیغاتی اجرا نشر آن، اکثرا ٌ توسط رسانهها انجام میشود. از نظر مقایسه، تبليغ، متناظر است با «اطلاعیه» ارتباطات عمومی که محصول ارتباطات عمومی است.
رسانههایی را که جهت اجرا و نشر تبليغ به کار میروند، میتوان به دو گروه «رسانههای جمعی» «رسانههای شخصی» تقسیم کرد.
علاوه بر این، در اجرا نشر تبليغ از وسائل ها و روشهاي ی غیر از رسانهها استفاده میشود. گاهي از انواع تبليغ عبارتند از اعلامیه، اگهی نیازمندیها، اطلاعیه نمایشنما، اگهی پستی اطلاعیه کوپنی.
تبليغ یک مفهوم کلی است و جزو مجموعه واژگانی است که همگان به کار میبرند. در مقابل، واژه نسخه يا «آگهي» هم همان مفهوم را داراست، اما جزو مجموعه واژگانی است که آگهی کاران آگهی دهندگان، به طور کلی افراد شاغل در حرفههای ارتباط با تبلیغات رسانهها به کار میبرند.
یک بیننده تلویزیون: امروز «تبليغ»هاي بسياري در تلویزیون ديدم.
یک طراح اطلاعیه : امروز «آگهي»هاي بسیار زیاد ی طراحی کردم.
در انگلیسی، فرق بین دو واژه advertisementوadvertisingکاملا روشن است. در فارسی نیز فرق بین دو واژه «آگهی » و «تبلیغات» کاملا روشن است. اولي بصورت مفرد و دومي بصورت جمع بيان ميشود. بناجهت ن «آگهي» به يك متن مطلب يا يك برنامه تلويزيوني و… اتلاق ميشود ولی «تبليغات» به معناي رشته تخصص و يا فعالی ت تبليغكردن است كه در واقع يكي از زيرمجموعههاي آن تهيه «آگهي» ميباشد.
فرق تبلیغات و بازاریابی
بطور خلاصه:
تبلیغات انتشار پیام های ترغیب کننده است به منظور معرفی و ترویج محصولات و خدمات شرکت به مشتریان موجود بالقوه در ازای پرداخت مبلغی معین . بازاریابی برنامه ریزی، اجرا هدایت هدفمند آمیخته ای از کار های تجاری است، به قصد نزدیک سازی خریداران فروشندگان به یکدیگر به منظور تبادل منافع یا انتقال محصول
معمولا :
تعداد بسیار زیاد ی از از مردم بازاریابی را با تبلیغات یا برعکس زیبا یکی می دانند. در حالیکه هر کدام از این موارد هم زیاد ارزش دارند هم خیلی مفرق هستند . دانستن این فرق انجام تحقیقات بازار می تواند مجموعه شما را در مسیر پیشرفت قرار دهد.
بگذاریددر ابتدا با تعریف رسمی هر کدام از اینها آغا ز کنیم. در اینجا شرح می دهم که فرق های بازاریابی تبلیغات در چیست:
تبلیغ: اگهی هزینه بر، عمومی غیر شخصی توسط حامی معین که نقش تشویقی داردک نمایش غیر شخصی یا ترویج کالاها یک موسسه جهت مشتریان موجود و بالقوه آن.
بازاریابی: برنامه ریزی اصولی،بکارگیری کنترل مجموعه کار های کسب و کار با هدف گردهم آوردن خریداران و فروشندگان جهت تبادل یا انتقال محصولات با سود دو طرفه.
بعد از بیان تعریف هر کدام از آنها فهمیدن این مسئله که براي چه تشخیص این فرق ها جهت مردم سخت است و اکثرا ٌ این دو موضوع را یکی تصور می کنند آسان می شود، پس بگذارید کمی با جزئیات بیشتر به آن بپردازیم.
تبلیغ یکی از اجزا روند بازاریابی است. بخشی است که حاوی تعریف دوباره کسب کار شما،محصولات و یا خدماتی است که شما ارائه می دهید.حاوی روند استراتژی گسترش از قبیل تهیه تبلیغ، دوباره تکرار غیره.اگهی حاوی تهیه یک تبلیغ بعنوان واسطه ها در روزنامه ها،پست مستقیم،بیلبورد،تلویزیون،رادیو و مسلما اینترنت است.تبلیغ بزرگترین نرخ بیشتر پروگرام های بازاریابی است . روابط عمومی که خیلی نزدیک به تبلیغات در جای دوم و تحقیقات بازار که بعد از آنها قرار دارد.
بهترین راه جهت تشخیص بین تبلیغات بازاریابی تصور بازاریابی بعنوان یک کیک است ،که در داخل این کیک شما برشهای تبلیغات،تحقیقات بازار،برنامه ریزی رسانه ای،روابط عمومی، قیمت گذاری محصول، توزیع، پشتیبانی مشتریان، استراتژی فروش اجتماعات مربوطه را دارید.تبلیغات فقط برش از این کیک در استراتژی است . تمام این عناصر نبایستی فقط مستقل عمل کنند بلکه آنها همين طور می بایست با هم جهت میل به اهداف بزرگتر کار کنند. بازاریابی روند زمانبر بوده و می تواند حاوی ساعتها تحقیق برای یک طرح بازاریابی در جهت موثر ی باشد.تصور بازاریابی بعنوان تمام چیزی که یک مجموعه باید بمنظور تسهیل تبادلات بین شرکت و مشتری انجام دهد.
آذر ۱۲, ۱۳۹۹ 0
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ 0
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ 0
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ 0