بروز رسانی بهمن ۱ام, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ بعد از ظهر
در این مطلب قصد داریم تا شما دوستان عزیز را با شیوه های طراحی سایت ارزان آشنا سازیم.در ادامه این نوشته به بررسی نکاتی کاربردی در زمینه طراحی سایت خواهیم پرداخت.همچنین اشاراتی نیز بر تاثیرات منفی بنر های تبلیغاتی در طراحی سایت نیز خواهیم داشت.
پروژه طراحی سایت ایـن ترنتی حاوی طراحی محتوای صفحات ؛ معماری ساختار ظاهری و داخلی یک سایت با در نظـر گرفتن استانداردهای معین است .
مراحل بسیار زیادی را برای داشتن یک سایت کارآمد و سودمند بایستی پشت سر گذاشت که امر طراحی آن را به پیشرفته کاملا تخصصی تبدیل کرده است . بخش طراحی وب سایتشبکه سفید با برخورداری از تخصص های متفاوت در زمینه فن آوری اطلاعات و استفاده از تکنولوژی های روز جهان جهت اجرای پروژه های متفاوت نرم افزاری تحت وب ؛ کار های گوناگونی انجام می دهد.
فن آوری به کار رفته در سایت شما متناسب با نیاز ها و اهداف شما معین می گردد.
انواع خدمات طراحی سایت ما :
توصیه شرکت شبکه سفید برای کم شدن هزینه های نگهداری و بروزرسانی سایت استفاده از نرم افزار مدیریت محتوا ( طراحی دایـن امیک ) است . شما همچنین میتوانید به کمک نرم افزار مدیریت محتوا بدون نیاز به مراجعه به طراح سایت و عدم داشتن دانش طراحی؛ سایت خود را با نامحدود تعداد صفحات ایجاد کـرده یا مطالب قبلی را ویرایش و کلا ح نمایید .
لازم به ذکر هست ایـن شرکت هیچ گونه هزینه ای بابت نرم افزار ارایه شده دریافت نکـرده و تنها در مقابل خدماتی که ارایه می نماید هزینه ای معقول را دریافت می نمایـد که در ایـن شیوه مشتری با کمترین هزینه ممکن از امکانات یک نرم افزار پر قدرت برخوردار خواهد شد.
در اين شيوه هر صفحه سايت به صورت مجزا طراحي شده و در نهايت با لينک هاي زیاد به پيوند داده شده و مجموعه اين صفحات سايت شما را تشکيل مي دهند .
تکنولوژي هاي مورد استفاده در طراحي استاتيک بدين شرح هست :
HTML, DHTML, CGI, JAVA, Java Script, VBScript, PHP, Python, ASP.NET & Flash Programming
طراحي وب سايت به شيوه استاتيک مناسب سايت هايي با تعداد صفحات کم ( تا حدود ۱۰ صفحه ) و بدون تغيير مي باشد زيرا از معايب سليت استاتيک داشتن دانش طراحي سايت براي اعمال تغيير در محتويات صفحات مي باشد که بايد توسط طراح سايت يا خودتان انجام شود . همچنين از آن جا که هزينه طراحي بصورت صفحه اي مي باشد با افزايش تعداد صفحات سايت بيش از يک حدي ديگر هزينه طراحي سايت شما نسبت به ساير شیوه ها مقرون به صرفه نخواهد بود .
برای طراحی سایت ارزان کلیک کنید
طراحي سايت استاتيک با تکنولوژي فلش
طراحي سايت فلش يا فول فلش شيوه اي هست که در قدیم به عنوان يک شيوه طرحي گران قيمت و براي سايت هايي که مي خواستند براي کاربران جداب به نظـر برسند استفاده مي شد و دليل آن امکان اضافه شدن بخش هاي متحرک يا با طراحي ویِژه گرافيکي بود ولي از معايب سايت هاي فلش عدم تغيير در محتويات آن ها توسط کاربر ؛ غير قابل ديده شدن توسط موتور هاي جستجو و در بسياري مسائل سنگين بودن سایز فايل براي سرعت هاي پايين اينترنت ( بخصوص کاربران ايراني ) مي باشد .
در سـال هاي اخير با قدرتمند شدن نرم افزار هاي طراحي سايت و بوجود آمدن نرم افزار هاي مديريت محتواي سايت يا همـان CMS که بعضا پرتال مي گويند و اضافه شدن وسائل هاي بسياري جهت نمايش متحرک تصاوير و متن ها ديگر استفاده از فلش در طراحي سايت رو به کم شدن و حذف شدن رفته هست و توصيه نمي شود .
افزوده شدن ترافیک سایت و افزوده شدن رتبه سایت در موتورهای جستجو ؛ خدمات بهینه سازی سایت (سئو) برای ارتقا در موتور های جستجو ( SEO ) ؛ تبلیغات درگوگل و ایـن ترنت
Sefid CMS > پورتال پیشرفته سفید با امکانات بسیار متنوع و بسته های خدماتی انعطاف پذیر راهکاری کامل برای راه اندازی سایت شما
در صورت انتخاب هرکدام از سرويس هاي طراحی وب سایت ( CMS ) ههست به صورت رایگان ارایه خواهد شد .
شبکه سفید طیف وسیع ی از ثبت انواع دامنه ها را ارائه می نمایـد .
.com,.net,.org,.info,.biz,.bz,.name,.mobi,.me,.ca,.cc,.ch,.cn,.de,.fr,.in,.it,.jp,.us,.ws,
نکات کاربردی در طراحی سایت
نکات کاربردی در طراحی سایت : بی شک همه مدیران و صاحبین وب سایت ها صاحبین وب سایت ها مشتاق اند بعد از آنکه مراحل طراحی وب سایت را پشت سر گذاشتند ؛ وب سایتی پر بازدید داشت باشند و همه روزه بر عده بازدیدکنندگانشان افزوده شود تا اطلاع رسانی و تبلیغات ضروری در زمینه شغلی و خدماتی شان انجام شده و طراحی سایت سبب رونق کسب و کارشان شود . پس در ایـن راه از اصول سئو بهره می گیرند تا نام و آدرس وب سایتشان در صفحه اول لیست نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد . بعد از آنکه مراحل مینه شغلی و خدماتی شان انجام شده و طراحی سایت سبب رونق کسب و کارشان شود . پس در ایـن راه از اصول سئو بهره می گیرند تا نام و آدرس وب سایتشان در صفحه اول لیست نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد .
همین طور گوگل مدت وقتی که کاربران در سایتی به گشت و گذار می پردازند را در رتبه دهی به سایت ها اثر می دهد . از ایـن رو کوشش مدیران وب سایت ها و متخصصین حوزه سئو ؛ نگهداشتن بازدید کننده به مدت زیاد تر در وب سایت است .
لازم است بدانید آنچه دقت بازدید کنندگان را به وب سایت شما جلب می نماید ؛ علاوه بر محتوای سودمند و ارزشمند ؛ خصوصیات ی ظاهری سایت شما است .
در ایـن مقاله شما را با بعضی اشکالاتی که سبب فراری شدن مخاطب از وب سایتتان می شود ؛ آشنا می کنیم .
چه مسائل ی سبب رنجش بازدید کنندگان یک وب سایت می شود ؟
در لیست زیر بعضی از مسائل ی که برای کاربران خسته کننده است آورده شده . امیدوارم ایـن لیست به شما در رفع نواقص وب سایتتان کمک نمایـد :
۱) تعداد زیادی از بنر های تبلیغاتی (گاهی تعداد تبلیغات از میزان محتوای درج شده در هر صفحه از سایت بیشتر است . )
۲) صداهایی که به طور اتوماتیک اجرا می شوند .
۳) متن های بسیار بلند و زیاد
۴) متون بلند به پیوسته بدون پاراگراف .
۵) سرعت پایین سرور
۶) لینک ها و نشانه هایی که به صفحات درحال تهیه اشاره می نماید .
۷) غلط ات نگارشی
۸) رنگ بندی نا مناسب
۹) گرافیک هایی با سایز بالا
مسائل بالا تنها تعداد محدودی از نواقص وب سایت را حاوی می شود . چنانچه شما به عنوان بازدید کننده یا به عنوان مدیر یک وب سایت به نکات دیگـر ی برخورد کـرده اید که در ایـن لیست وجود ندارد ؛ لطفا با درج نظـر ات خود ما و بقیه بازدید کنندگان سایت را در جریـان تجربه خود قرار دهید .
طراحی سایت , طراحی سایت ارزان , طراحی سایت حرفه ای, طراحی سایت گردشگری , طراحی سایت مهد کودک , طراحی سایت گالری خودرو , طراحی سایت شرکتی
تاثیرات بد بنرهای تبلیغاتی در طراحی سایت + راه حل ها
طبیعتا یکـی از روشهای کسب درآمد در وبسایتها مثل اکثر رسانه های دیگـر ؛ آگهی های تبلیغاتی است . گسترش آگهی های تبلیغاتی در بین وبسایتهای فارسی زبان می تواند نشانه خوبی باشد برای رونق کسب و کار ایـن ترنتی و تجارت الکترونیک. اما طبیعتا طراحی و روش اجرا و به نمایش گذاردن ایـن آگهی ها کاری تخصصی هست و بخشی از آن در حیطه طراحی وب قرار می گیرد.
شما به عنوان مدیر یا طراح سایت حق دارید محدودیتهایی برای آگهی های تبلیغاتی بگذارید تا ساختار گرافیکـی سایت به نریزد و سبب تشویش بصری نگردد. احتما لا شما سایتهایی را دیده اید که پر از بنرها و لوگوهای تبلیغاتی چشمک زن قرمز و زردند و در بین انبوهی از ایـن آگهی ها؛ محتوای بنیادی سایت گم شده است . یا وبسایتهایی که با درج یک آگهی بزرگ فلش در هدر خود؛ فاتحهی انسجام بصری سایت را خوانده اند! طبیعتا آگهی ها نبایستی محتوا و هویت بصری وبسایت را تحت الشعاع قرار دهد. بلکه بهتر هست به جای ایـن که با استفاده از مکانهای نامناسب و با جلوه های رنگی کوشش کنیم تبلیغاتمان را به زور در چشم مخاطب فرو کنیم تا ممکن است به کلیک آن برسیم؛ به فکر روشهای بهتر و کارآمدتری برای تبلیغ باشیم.
نمونه ای از ایـن ابتکارات را همچنین میتوانید در تبلیغات گوگل و جیمیل؛ تبلیغات هوشمند فیس بوک و… ببینید. در ایـن گونه روشها؛ کوشش می شـود محتوای تبلیغاتی بر طبق علاقمندیهای بازدیدکننده؛ به شکل کاملا محترمانه ارائه شود. برای مثال من ایمیلی از دوستم دربـار ه یک کتاب دریافت می کنم که دربـار ه آن توضیح داده و ایـن که فشیوه زیادی داشته. خب؛ حالا تصور بکنید سیستم تبلیغاتی هوشمندی از طریق کلمات کلیدی به کار رفته در متن ایمیل؛ تبلیغ مربوط به خرید آنلایـن آن کتاب را؛ به صورت تبلیغات متنی در کنار ایمیل نشان دهد. حتما اثر پذیری ایـن نوع تبلیغ قابل مقایسه با تبلیغهای چیپ و پر کار نیست.
یادآوری می کنم اکثر مواقع؛ حفظ پرستیژ سایتمان بیشتر از مبلغی که قرار هست در قبال از دست دادن ساختار بصری و گرافیکـی دریافت نماییم؛ ارزش دارد. حتما آگهی های تبلیغاتی محترمانه و هوشمندانه؛ ارزش بسیار زیادتری دارند.
طراحی سایت را با قلم و کاغذ شروع کنید
همواره وقت ی تصمیم داریم طراحی یک سایت جدید را انجام دهیم؛ یک سری پرسشها مهم هست که همواره ذهن را مشغول می نماید : به چه المانهایی نیاز دارم؛ تو ایـن وب سایت قرار هست چه چیزی را معرفی کنم؛ چه المانهایی بایستی در صفحه اول و جلوی چشم بازدید کننده باشه و کدام المانها درجه ارزش کمتری دارن و می تونن در صفحات داخلی قرار بگیرن؛ ساختار یا لی آوت سایت به چه شکلی بایستی باشه؛ چه رنگهایی بایستی به کار ببرم و سوالهایی از ایـن قبیل.
اما جواب دادن به همه ایـن سوالها اکثرا کار سخت و طاقت فرسایی هست؛ شما نمی تونید به یکبـار ه برنامه فتوشاپ رو باز بکنید و یک فایل جدید بسازید و شروع کنید به آزمون و خطا کردن طرحهای مختلف؛ اما ایـن کار شدنی هست اما بسیار وقت بر و خسته کننده خواهد بود. برای همین اکثرا طراحها قبل از شروع کردن به کار روی طرح دیجیتالی دست به کاغذ و قلم میشن؛ همه ما از بچگی با کشیدن خطوط روی کاغذ آشنایی داریم؛ اما خب یکسری از اشخاص از ایـن که بخوان طرحشون رو روی کاغذ پیاده کنن ترس دارن !
کلا ضروری نیست شما یک طراح دستی پیشرفته باشین تا بتونین یه طرح دستی خوب از ساختار یک وب سایت ساخته بکنید ؛ همین که بتونید ساختار کلی سایت رو روی کاغذ پیاده بکنید ضروری هست؛ کلا ضروری نیست بتونید خطوط بسیار صاف بکشید؛ یا طرحهای شما از سایه و رنگهای متنوع برخوردار باشه؛ چون ایـن طرحی نیست که بخوایـن به مشتری نشون بدین؛ ایـن طرح برای ایـن ه که فکر شما بازتر بشه؛ بتونین دید کلی نسبت به المانها و ساختار وب سایت بدست بیارین. بسیار راحت میتونید در وقت بسیار کم چندین طرح متفاوت برای یک وب سایت آماده بکنید و با مقایسه بکنید .
اما در بعضی مسائل می تونین ایـن طرحها رو قبل از شروع به کار روی طرح بنیادی با مشتری خود (اما اکثرا نشان دادن ایـن طرحها به هر مشتری توصیه نمیشه !) در بین بگذارید و نظـر اتش رو جویا بشین.
بعد از مدتی که به ایـن شیوه کار کردین خواهید فهمید که چقدر روی کارتان اثر خواهد گذاشت و سرعت کار شما را بالاتر خواهد برد. اکثرا برای اولین بـار ایـن کار سخت خواهد بود ولی مطمئن باشید زیان نخواهید کرد !
آسانی و کارآیی برای رسیدن به محتوای اصلی
فرض بکنید وارد یک سایت می شوید و با یک ایـن تروی فلش مواجه می شوید. خوشبختانه سایت یک لینک Skip Intro دارد و وارد صفحه بنیادی سایت می شوید. ایـن صفحه با اسلاید عکس های بزرگ و قشنگی طراحی شده و غیر از عنوان و منو اطلاعات دیگـر ی به ما نمی دهد. روی لینک مقالات در منوی سایت که کلیک می کنیم؛ صفحه ای باز می شـود که در آن عناوین دسته بندی مقالات دیده می شـود . برای مثال مقالات فرهنگی؛ مقالات ادبی؛ مقالات هنری و… . روی مقالات فرهنگی کلیک می کنیم و صفحه دیگـر ی حاوی فهرست عناوین مقالات برای ما نشان داده می شـود . تازه هنوز یک کلیک دیگـر تا دریافت متن کامل مقاله فاصله داریم! می بینید که چنین روالی به راحتی بازدید کننده شما را خسته و یا حتی پشیمان می نماید . در صورتی که برای مثال می توانستیم دسته بندی مقالات را در منو به شکل یک زیرمنو نشان دهیم و یا عناوین آخرین مقالات را در صفحه بنیادی سایت بیاوریم. به جز مسائل معدود؛ معمولا بهتر هست محتوایمان را از پستوی سایت در بیاوریم و مثل یک منوی سرآشپز؛ در دسترس مخاطب و در صفحه بنیادی سایت بگذاریم. ایـن کار مزیت دیگـر ی دارد: بازدیدکننده دائمی شما به راحتی با یک نگاه می تواند بفهمد کدام بخشها به روز شده و سریع می رود سر اصل مطلب.
فروردین ۱۶, ۱۳۹۶ 0
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ 0
خرداد ۲۸, ۱۳۹۵ 0
فروردین ۱۸, ۱۳۹۵ 0
آذر ۱۲, ۱۳۹۹ 0
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ 0
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ 0
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ 0